باغ گیاه شناسی ملی ایران

0 (بدون بررسی)
تهران
از 0 ت
0
(0 بررسی)
بررسی

مدت زمان

نوع فعالیت

تور ویژه

اندازه گروه

نامحدود

زبان

فارسی

درباره فعالیت

باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی ایران یک باغ گیاه شناسی در تهران، ایران است. این باغ در سال ۱۳۴۷ شروع به ساخت شد و در حال حاضر به عنوان مرکز اصلی باغبانی و طبقه بندی گیاهان در ایران برنامه ریزی شده است. این باغ دارای مجموعه‌ای از گیاهان و درختان بومی و غیربومی ایران است که مجموعه‌ای ارزشمند را تشکیل می‌دهند.

معرفی باغ گیاه شناسی ملی تهران

باغ گیاه شناسی تهران در شمال غرب تهران و در نزدیکی بزرگراه تهران-کرج واقع شده است. این باغ به مساحت ۱۵۰ هکتار است و دارای هشت نوع زیستگاه ایران و شش نوع زیستگاه جهان است. زیستگاه‌های ایران عبارتند از: هیرکانی، زاگرس، البرز جنوبی، ایران و توران، گلخانه جنوب ایران، باغ پیاز ایران و باغ محصولات محلی. زیستگاه‌های جهان عبارتند از: اروپا، چمن‌های آمریکا، قفقاز، هیمالیا، چین و ژاپن.

این مجموعه همچنین دارای شش دریاچه، دو رودخانه، دو آبشار، کوه‌ساز (برای نشان دادن کوه‌های البرز، زاگرس و همالایا)، باغ سنگ، درختکاری، منطقه تفرجگاه با چندین سالن و سایر امکانات است. هدف از این باغ علاوه بر نقش علمی و پژوهشی در حوزه‌های گوناگون مانند گیاه شناسی و باغبانی، آموزش عمومی و آشنایی با علم گيا ه شناسی، اهميت گياهان و لزوم حفظ آنها است.

خدمات و فعاليت ها

این مجموعه دارای یک هرباریوم از گیاهان ایران (TARI) است که شامل بیش از ۱۶۰ هزار نمونه گیاهی است. این هرباریوم به عنوان یک مخزن ژنتیکی برای گیاهان در خطر انقراض استفاده می‌شود.

این باغ همچنین دارای یک کتابخانه تخصصی با بیش از ۱۱ هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف گیاه شناسی و باغبانی است. علاوه بر این، باغ گیاه شناسی ملی مکان مناسبی برای تفریح و لذت بردن از طبيعت و زيبایی های آن است.

نحوه دسترسی به این مجموعه

برای رسیدن به این باغ ملی ، می‌توانید از بزرگراه تهران-کرج استفاده کنید و از خروجی پيكان‌ شهر خارج شوید و به سمت شهرک سرو آزاد بروید. درب ورودی باغ گیاه شناسی ملی در خيابان شهید علی قدرزاده قرار دارد. در صورت استفاده از حمل و نقل عمومی مانند مترو، ايستگاه ایران خودرو در خط ۵ (خط سبز) نزديك‌ ترين ايستگاه به این مجموعه است.

اگر مایل به بازدید از این مجموعه طبیعی می باشید ، می توانید با کارشناسان ما در خزر پرواز کاسپین در تماس باشید.

مدت زمان

۳ تا ۵ ساعت

زبان

فارسی

موقعیت فعالیت

تهران

بررسی

0/5
دارای امتیاز نیست
(0 بررسی)
بسیار عالی
0
خیلی خوب
0
متوسط
0
خیلی ضعیف
0
بسیار بد
0
هیچ نظری برای این فعالیت ثبت نشده - در حال نمایش 1 تا 0

نوشتن یک نظر

از: 0 ت
0 (بدون بررسی)
مجموع (ریال)
0 ت

مالک

k1

عضویت از 1402

بررسی سایر گزینه ها