روستا و جنگل ابر فیلبند

فیلبند یکی از روستاهای زیبا و شگفت انگیز در شمال ایران است که در استان مازندران نزدیک شهر بابل واقع شده است. این روستا در ارتفاع حدود 2300 متری از سطح دریا قرار دارد و به عنوان بام مازندران شناخته می شود. این روستا همیشه در میان ابرهای سفید و زیبا پنهان است و چشم انداز فوق العاده ای را برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورد.

فصل بهار و ابتدای تابستان بهترین زمان برای سفر به فیلبند است و می توانید آب و هوای خوب و منظره زیبای ابرهای در حال حرکت را تجربه کنید. ممکن است خوش شانس باشید و بعد از یک باران ملایم، رنگین کمان را ببینید.

اواخر پاییز و فصل زمستان در فیلبند سخت است و روستا تقریباً برای هفت ماه خالی از گردشگر می شود. پیشنهاد ما به شما سفر در فصل بهار است.

برخی از جاذبه های دیدنی فیلبند

منظره ابرهای در حال حرکت

این چشم انداز بی نظیر است که می توانید از بالای کوه ها و روستا ببینید. احساس می کنید که در لبه آسمان هستید و ابرها را زیر پای خود می بینید. این یک تجربه آرامش بخش و شگفت انگیز است.

روستای چلاو

این روستا در مسیر رسیدن به فیلبند قرار دارد و یک روستای سنتی و قدیمی است. شما می توانید از خانه های چوبی، آبشارها، جنگل ها و مزارع این روستا دیدن کنید.

پارک ملی خیرودکنار

این پارک ملی در نزدیکی فیلبند واقع شده است و یک منطقه حفاظت شده با طبیعت زیبا و گونه های مختلف حیات وحش است. شما می توانید از جنگل های بلوط، درختان گردو، گل های وحشی، پرندگان و حیوانات نادر این پارک لذت ببرید.

مسیر دسترسی به جنگل ابر فیلبند

برای سفر به فیلبند، شما نیاز به یک خودرو شخصی دارید. مسیر دسترسی به فیلبند دو راه دارد. راه اول از طریق جاده بابل است که بسیار ناهموار است و نیاز به ماشین آفرود و دو دیفرانسیل برای سفر از این مسیر دارید.

راه دوم از طریق جاده هراز می باشد. فاصله این روستا از تهران ۱۷۰ کیلومتر است. برای رفتن به فیلبند از تهران باید از انتهای اتوبان بابایی یا یاسینی در شرق تهران وارد جاده تهران-پردیس شوید و با گذشتن از شهر بومهن و رودهن وارد جاده هراز شوید و مسیر را تا جنگل الیمستان ادامه دهیم و نزدیک روستای پرن در همان سمت جاده وارد جاده خروجی فیلبند شوید.

از ابتدای جاده تا خروجی فیلبند حدود 140 کیلومتر فاصله و از ابتدای خروجی تا روستای فیلبند حدود 30 کیلومتر مسیر می باشد. در ابتدای مسیر این جاده از روستای پاشاکلا خواهید گذشت و در ادامه از روستای سنگ چال رد خواهید شد. به دلیل پر پیچ و خم بودن جاده میان سنگ چال تا فیلبند تردد با سرعت کمتری امکان پذیر می باشد.

شما در مسیر از جنگل زیبا و بکر فیلبند خواهید گذشت و می توانید از زیبایی این جنگل لذت کافی را ببرید. دقت کنید که مسیر فرعی در زمان بارندگی و فصل زمستان خطرناک بوده و پیشنهاد می کنیم که در فصول سرد به هیچ عنوان به این مسیر وارد نشوید. به دلیل لغزنده بودن جاده و پیچ های سخت آن امکان سقوط ماشین در فصول سرد به دره وجود دارد.

اقامت در جنگل ابر فیلبند

در انتهای مسیر و در روستا کلبه و ویلاهای مختلفی برای اقامت در این منطقه وجود دارد. شما می توانید از طریق اقامت در این اقامتگاه ها شب خاطره انگیزی را تجربه کنید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند

برای سفر به فیلبند نیاز به تجهیزات خاص کوهنوردی یا گردشگری نمی باشد و فقط لوازم ضروری سفر را باید به همراه داشته باشید. اما در انتهای مسیر اگر تمایل به کوهنوردی یا بالای رفتن بیشتر داشته باشید می توانید در محوطه خاکی ماشین خود را پارک کرده و ادامه مسیر را پیاده بالا بروید.

اگر امکان سفر از طریق وسیله نقلیه شخصی به این مکان را ندارید یا می خواهید در قالب یک تور ویژه و مطمئن به این منطقه سفر کنید، می توانید از طریق قسمت تماس با ما سایت با ما در ارتباط باشید. کارشناسان فروش خزر پرواز کاسپین شما را در این مورد راهنمایی خواهند کرد.