بلیط هواپیما

بلیت یا بلیط هواپیما (Airline Ticket) سندی است که توسط شرکت های هواپیمایی و آژانس های گردشگری برای تائید رزرو یک صندلی در یک پرواز در هواپیما صادر می شود. مسافر می تواند از طریق اطلاعات درج شده در بلیط برای دریافت کارت پرواز در فرودگاه استفاده نماید.

انواع بلیط هواپیما بر اساس کیفیت پرواز

بلیط هواپیما بر اساس کیفیت پرواز دارای 3 درجه کیفی متفاوت می باشد، که این 3 دسته عبارتند از : اکونومی یا اقتصادی، بیزینس یا تجاری، فرست کلاس یا درجه یک

بلیط هواپیما اکونومی یا اقتصادی (Economy Class)

این نوع بلیط ارزانترین و پایه ترین نوع بلیط است. با خرید این نوع بلیط معمولا یک صندلی جمع و جور که فاصله کمی از ردیف جلو دارد به شما اختصاص داده می شود. معمولی ترین پذیرایی در پرواز برای این نوع بلیط می باشد.

بیشترین تعداد صندلی در هواپیما به این نوع کلاس پروازی اختصاص دارد و به دلیل اینکه این کلاس پروازی پایینترین نرخ را دارد بیشتر مسافران در پرواز از این کلاس پروازی استفاده می کنند.

بلیط هواپیما بیزینس یا تجاری (Business Class)

شما با خرید این کلاس پروازی می توانید از یک صندلی مناسب تر با فاصله مناسب نسبت به کلاس اکونومی برخوردار شوید. معمولا صندلی های کلاس بیزینس در مکان تمیزتری از هواپیما قرار دارند و کیفیت پذیرایی در این کلاس پروازی در درجه مناسب تری نسبت به کلاس اکونومی قرار دارد.

به دلیل راحت تر بودن صندلی و کیفیت خدمات بالاتر این کلاس، قیمت بلیط بیزینس بالاتر از کلاس اکونومی می باشد.

بلیط هواپیما فرست کلاس یا درجه یک (First Class)

بالاترین کلاس پروازی در هواپیما مربوط به این نوع می باشد. در این کلاس پروازی یک کابین اختصاصی با خدمات 5 ستاره و متنوع با پذیرایی عالی به هر مسافر ارائه داده می شود.

به دلیل قیمت بالای این نوع کلاس پروازی و کوتاه بودن فاصله پرواز و محدود بودن ظرفیت پرواز ها در پروازهای داخلی این کلاس به مسافران ارائه نمی شود.

این کلاس پروازی بیشتر برای مسافرت های طولانی و مسافرانی که از نظر مالی دغدغه قیمت بالای این نوع بلیط ها را ندارند مناسب می باشد و بالاترین کیفیت خدمات را در هواپیماهای عمومی به مسافران ارائه می دهند.

 

شما می توانید برای رزرو انواع بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی از قسمت جستجو بلیت هواپیما سایت استفاده نمایید.