انواع بلیط هواپیما

انواع بلیط هواپیما از نظر نوع پرواز در ایران به دو دسته سیستمی و چارتر تقسیم بندی می شود. ایرلاین ها در ایران به طور معمول بخشی از بلیط های خود را به صورت سیستمی و بخش دیگر را در مسیرهای خاص به صورت چارتر به بازار ارائه می دهند.

در ادامه با هر یک از این نوع بلیط ها آشنا می شوید.

بلیط سیستمی

بلیط سیستمی به بلیطی گفته می شود که ایرلاین ها بدون واسطه و مستقیم برنامه ریزی و نرخ گذاری آنها را انجام می دهند. این بلیط ها به طور مستقیم از طریق سایت رسمی ایرلاین یا نمایندگی های فروش و OTA ها بدون واسطه به مشتری نهایی ارائه می شود.

در بلیط های سیستمی نرخ بزرگسال و کودکان متفاوت می باشد و معمولاً نرخ بلیط کودکان ( 2 تا 12 سال ) در ایرلاین های داخلی بین 50 تا 85 درصد مبلغ بزرگسال و برای نوزادان ( زیر 2 سال ) فقط 10 درصد مبلغ بلیط را پرداخت می کنند.

بلیط های سیستمی نرخ مصوب دارند و با فواصل زمانی طولانی تر در دسترس خریداران می باشد. اگر چند ماه پیش برای سفر خود برنامه ریزی کرده باشید، بلیط های سیستمی بهترین انتخاب شما برای خرید می باشد.

بلیط چارتری

در پروازهای چارتری بخشی از صندلی های یک پرواز یا کل صندلی ها توسط یک یا چند شرکت گردشگری پیش خرید می شود و این صندلی ها توسط چارترکننده در قالب بلیط تک یا روی تورهای گردشگری به فروش رسانده می شود.

معمولا در بلیط های چارتری تفاوتی بین نرخ بزرگسال و کودک وجود ندارد و در ایام پیک سفر این بلیط ها با نرخ بالاتری به دست مشتری نهایی می رسد. به طور معمول تورهای گردشگری روی پرواز های چارتر بسته می شود.

اگر برای طولانی مدت در مورد زمان سفر خود نمی توانید برنامه ریزی کنید و نزدیک به زمان سفر قصد تهیه بلیط دارید، این نوع بلیط می تواند برای شما مناسب باشد.

انتخاب بین بلیت هواپیما چارتری و سیستمی بستگی به زمان پرواز و شرایط شما دارد. در صورت نیاز به رزرو بلیط هواپیما می توانید از طریق قسمت پرواز ، بلیت خود را رزرو کنید یا با کارشناسان ما در تماس باشید.