تفاوت بلیط هواپیما سیستمی و چارتری

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید بلیط هواپیما عبارت سیستمی و چارتر را مشاهده کرده باشید. اما در واقعیت این دو نوع بلیط چه تفاوتی دارند؟ کدام یک از این دو نوع برای ما مناسب می باشد؟

بلیط ها به دو نوع سیستمی و چارتری تقسیم بندی می شوند.

بلیط هواپیما چارتری

بلیط های چارتری به بلیط هایی گفته می شود که چارترکننده که در واقع یک آژانس یا شرکت ارائه دهنده خدمات مسافرتی می باشد کلیه صندلی ها یا بخشی از صندلی های هواپیما در یک پرواز را خریداری کرده و این صندلی ها را به آژانس های دیگر یا مسافران می فروشند.

قیمت این بلیط ها دارای نوسان بیشتری نسبت به بلیط های سیستمی می باشد. در بلیط های چارتری در فصل شلوغی مسافر (High Season) که درخواست های سفر زیاد می باشد، این بلیط ها با قیمت بالاتری به فروش می رسند و در فصولی که تقاضا سفر کم می باشد (Low Season)، چارترکننده ها بلیط خود را با قیمت پایینتری به فروش می رسانند.

در واقع فاکتور مهمی که قیمت بلیط های چارتری را مشخص می کند، نسبت عرضه و تقاضا می باشد. حتی در بعضی زمان ها به دلیل پیک سفر چارترکننده ها بلیط هواپیما را فقط در قالب تور و در کنار هتل و سایر خدمات گردشگری به فروش می رسانند.

بلیط هواپیما سیستمی

بلیط های سیستمی به بلیط هایی گفته می شود که ایرلاین مستقیماً بر روی سیستم خود برای فروش ارائه می دهند. این بلیط ها از طریق نمایندگان فروش، سایت ایرلاین و سیستم های فروش آنلاین بلیط هواپیما به فروش می رسند.

بلیط های سیستمی معمولاً چند ماه قبل از سفر در دسترس می باشند و برای کسانی که می خواهند برای تاریخ های دور بلیط خریداری کنند در دسترس می باشند.

مبلغ این بلیط ها نوسان کمتری نسبت به بلیط های چارتری دارند و با قیمت های مصوب به فروش می رسند.

در صورت کنسلی این بلیط ها معمولاً مبلغی به کاربر بر اساس زمان کنسلی عودت داده می شود.

در هنگام رزرو بلیط های سیستمی دقت بیشتری در هنگام ورود اطلاعات هویتی خود نمایید. معمولاً بلیط های سیستمی امکان تغییر اطلاعات هویتی را ندارند و باید بلیط خود را در صورت اشتباه کنسل نمایید.

نرخ بلیط های سیستمی برای بزرگسال و کودک متفاوت می باشد. معمولاً نرخ بلیط کودکان ۲ تا ۱۲ سال در شرکت های هواپیمایی داخلی بین ۵۰ تا ۸۵ درصد مبلغ بزرگسال و برای نوزادان زیر ۲ سال فقط ۱۰ درصد مبلغ بلیط بزرگسال را پرداخت می نمایند.

بلیط چارتری بخریم یا بلیط سیستمی ؟

انتخاب بین بلیط سیستمی و چارتر به عوامل مختلفی بستگی دارد. جواب به این سوال بستگی به زمان پرواز، تعداد مسافران و … دارد.

پرواز های چارتری برای تورهای گردشگری، مسافران گروهی، سازمان ها و شرکت ها یا کسانی که می خواهند با خانواده خود به سفر بروند و در یک پرواز باشند انتخاب مناسبی می باشند.

پروازهای سیستمی برای کسانی که برنامه سفر خود را ماه ها قبل برنامه ریزی می کنند یا زمان های پیک پرواز مناسب می باشند. شما می توانید از ماه ها قبل برای زمان های پیک، بلیط با قیمت مصوب خریداری نمایید.

اگر در سفر خود کودک به همراه دارید، پیشنهاد ما به شما پرواز های سیستمی می باشد. قیمت کودک در پرواز های سیستمی کمتر از قیمت بلیط هواپیما بزرگسال می باشد.

شما می توانید بلیط های سیستمی و چارتری ایرلاین های مختلف را از طریق صفحه اصلی یا قسمت پرواز سایت یا تماس با کارشناسان مجموعه به راحتی خریداری نمایید.